چند روزی از انتشار بازی فیفا 22 گذشته و ما شاهد این هستیم که الکترونیک آرتز دوباره برای لوت باکسهای بخش آلتیمیت تیم مورد انتقاد قرار گرفته است. اکنون یکی از مدیران الکترونیک آرتز به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده است که 90% بازیکنانِ آلتیمیت تیم، از پول واقعی برای خرید لوت باکس استفاده نمیکنند. بنابر گزارش Gamespot.com، کریس برزو از کمپانی EA طی مصاحبهای از وجود لوت باکسها در فیفا 22 حمایت کرده است. لوت باکسها در آلتیمیت تیم برای الکترونیک آرتز سود زیادی به همراه داشته و در عین حال باعث شده پای این کمپانی در کشورهای مختلف به دادگاه کشیده شود. برزو باور دارد که همانند نقل و انتقالات دنیای واقعی فوتبال، بازیکنان نیز از پول واقعی برای بهترین خریدهای ممکن استفاده میکنند.
بررسی بازی FIFA 22 – وقتی فیفا یکهتاز میدان میشود
بگذارید در این مورد بسیار واضح صحبت کنم: ٩ از ١٠ لوت باکسی که در آلتیمیت تیم باز میشوند، با سکه خریداری شدهاند. سکهها با بازی کردن به دست میآیند و ربطی به پول دنیای واقعی ندارند. در فوتبال دنیای واقعی، میتوانید از منابع خود برای جمع آوری بهترین تیم ممکن استفاده کنید. در بازی ویدیویی ما میتوانید از سکههای بخش آلتیمیت تیم یا امتیازات فیفا برای این کار استفاده کنید. ٩ از ١٠ لوت باکس آلتیمیت تیم با سکه باز میشود که بازیکنان آنها را از طریق بازی کردن به دست آوردهاند.
برزو همچنین اعلام کرده که ٧٨% از بازیکنان فیفا 21 هیچ پولی صرف خریدهای درون برنامهای نکردهاند. لوت باکسها در کل یک موضوع بسیار حساس هستند که در بعضی از کشورها نوعی قمار محسوب میشوند و در بعضی شرایط فرق میکند. به همین خاطر EA در این زمینه با دولتهای مختلف در تعامل است تا راه حل مناسبی برای مشکلات پیدا کند. سود مالی زیاد لوت باکسها باعث نمیشود که برزو نسبت به حواشی ناراحت کننده آن بیتفاوت باشد.
وقتی در مورد فردی میشنوم که زمان زیادی یا پول زیادی را در FIFA صرف کرده است، برایم دردآور است. این موضوع در واقع ما را به جلو هدایت میکند و ما آن را نمی خواهیم. ما بازی را برای این کار نمیسازیم. بنابراین باعث میشود که بخواهم مواردی مانند داشبورد زمان بازی فیفا را رواج دهیم، کنترل والدین را افزایش دهیم و پول واقعی را با سازمانهایی مانند Internet Matters هزینه کنیم تا آگاهی را در مورد میزان کنترل والدین در مورد هزینهها، نه فقط در بازی ما، بلکه برای همه بازیها افزایش دهیم. ما آمادهایم و روی راهحلهای واقعی کار خواهیم کرد. اما ما باید به نوعی اجماع برسیم.
FIFA 22 به تازگی وارد بازار شده و مثل هرسال توانسته فروش بسیار خوبی را نیز تجربه کند. این بازی توانسته در همین مدت کوتاه به ٩ میلیون بازیکن دست پیدا کند. البته این احتمال وجود دارد که در آینده نام این فرانچایز تغییر کند. الکترونیک آرتز مشغول بررسی توافقنامه خود با فدراسیون بینالمللی فوتبال یا همان فیفا است و شاید این توافقات نتیجه مثبتی نداشته باشند.
بازی FIFA 22 هماکنون روی پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان، پیسی و گوگل استیدیا در دسترس قرار دارد.