در ادامه تلاشهای تیم ایکس باکس و آقای فیل اسپنسر برای جذب مخاطبان ژاپنی و پیدا کردن موقعیت در بازار ژاپن حضور مایکروسافت در TGC 2021 تایید شد. این شرکت قصد دارد کنفرانسی حدودا ۵۰ دقیقهای داشته باشد و در این مدت یک سری اخبار و اطلاعات کاملا جدید را از بازیهای خود به مخاطبان ژاپنی ارائه کند.
از زمان آغاز مدیریت آقای اسپنسر در تیم ایکس باکس، شیوه و روشهای برند ایکس باکس و تیم گیمینگ مایکروسافت به طور کلی تغییر پیدا کردهاست. سرویس اشتراکی گیم پس و ارائه بازیهای تراز اول و انحصاری شرکت به مشترکین این سرویس با قیمتهایی ناچیز تنها بخشی از تصمیمات مهم تیم ایکس باکس بودهاست. تقریبا بر هیچ کس پوشیده نیست که مایکروسافت در تلاش است تا جایگاه مستحکمی برای خود در میان مخاطبان ژاپنی بیابد. تلاش برای خریدن استودیوهای ژاپنی و عقد قرارداد همکاری با ناشران ژاپنی نمونههای بارزی از برنامه ریزیهای مایکروسافت در بازار ژاپن است.
البته ماجرا تا همین نقطه خاتمه نمییابد. جدیدترین قسمت رویداد Tokyo Game Show از هشتم مهرماه آغاز میشود و به مدت چهار روز ادامه خواهد یافت. مایکروسافت در TGC 2021 حضور مییابد و قصد دارد کنفرانس ۵۰ دقیقهای در این رویداد داشته باشد. سران ایکس باکس وعده دادهاند تمام مدت این کنفرانس اخبار و نمایشهایی منتشر میشود که به بازار گیمینگ ژاپن مرتبط است. این دومین سال متوالی است که مایکروسافت در این رویداد شرکت میکند. سال گذشته مایکروسافت در کنفرانس خود از محتواهای انحصاری بازی Flight Simulator برای مخاطبان ژاپن و از برنامههای خود برای کنسولهای Xbox Series X/S در ژاپن گفت.