پس از اینکه دیروز مشخص شد Housemarque توسط سونی خریداری شده است، این استودیو اعلام کرده از این پس به عنوان بخشی از خانواده پلی استیشن بازیهای حتی بزرگتری خواهد ساخت. بازی شوتر و علمی تخیلی Returnal ماه آپریل برای پلی استیشن ۵ عرضه شد و بزرگترین پروژه این استودیو فنلاندی تا به امروز به شمار میآید. این استودیو پیش از آن مدتی طولانی روی بازیهای دوبعدی آرکید مثل Super Stardust HD و Resogun تمرکز داشت.
در پی خریداری Housemarque توسط سونی، یکی از مدیران استودیو اشاره کرده آنها به وسیله تجربه عظیمی که در ساخت Returnal کسب کردند به مسیر امیدوارکننده خود ادامه خواهند داد. Ilari Kuittinen طی یک مصاحبه گفت:
ما میخواهیم به کاری که اکنون انجام دادهایم نگاه کنیم و بر اساس آن پیش برویم. مشخصا Returnal یک قدم متمایز و بزرگ برای ما محسوب میشود. وقتی به عناوین آینده خود فکر میکنیم، آنها احتمالا بزرگتر و جاهطلبانهتر خواهند بود.
عضو هاوسمارک در رابطه با همکاری استودیو و سونی توضیحاتی داد:
فکر میکنم سونی شریکی است که بهترین شرایط برای پیشرفت روزافزون ما را فراهم میکند. بیایید صادق باشیم، اینها [استودیوهای سونی] جزو بهترین توسعهدهندگان بازی در دنیا هستند. پس ما واقعا مفتخر هستیم که بخشی از این گروه باشیم امیدواریم ضمن این همکاری چیزهای بسیاری یاد بگیریم.
طبق صحبتهای Kuittinen اعضای هاوسمارک فعلا در حال استراحت هستند و سونی قصد دارد بهزودی این استودیو ۸۰ نفره را بزرگتر کند. از سوی دیگر مایکل هاوری (مدیر بازاریابی) ماه گذشته گفته بود با اینکه استودیو همچنان روی ساخت بازیهای AAA متمرکز است اما ریشههای خود که بازیهای کوچکتر باشد را نیز فراموش نمیکند.
در اخبار مرتبط به نظر میرسد Housemarque تنها خرید جدید سونی نیست و بر اساس اطلاعاتی که تصادفا لو رفته، استودیو بلوپوینت (سازنده ریمیک Demon’s Souls) نیز به خانواده پلی استیشن پیوسته است.